Ny formand for Radikale i Frederikssund - Pressemeddelelse

Radikale Venstre får ny formand

Det er ikke længere den lokale MF'er Helle Løvgreen Mølvig, der er formand for Radikale Venstre her i Frederikssund.

På generalforsamling for kort tid siden i Radikale Venstres vælgerforening blev der valgt ny formand. Det blev den 31-årige Kim Bromberg fra Jægerspris, der nu skal stå i spidsen for vælgerforeningen, valgkampen og kommende medlemsaktiviteter.

Helle Løvgreen Mølvig, der har været formand siden 2012, kom i sommeren 2014 i Folketinget efter, at Christian Friis Bach forlod Folketinget til fordel for en stilling som leder af FN's økonomiske kommission for Europa UNECE.

”Siden har Helle haft travlt, og det var naturligt for mig som næstformand at træde til nu, hvor der også snart skal være folketingsvalg,” udtaler Kim Bromberg.

”Det er ikke hensigtsmæssigt at beklæde både en formandspost og samtidig være medlem af Folketinget på mere end fuld tid. Det går ud over foreningsarbejdet, og medlemsaktiviteter har der derfor heller ikke været mange af,” siger Helle Løvgreen Mølvig, der nu kan hellige sig arbejdet som ordfører for Landdistrikter og Øer, Kirkeordførerposten samt ordførerposterne for Grønland og Færøerne foruden formandsposten for Kommunaludvalget. Og lige om lidt er der Folketingsvalg, og der bliver der også nok at se til.

Kim Bromberg er uddannet pædagog og arbejder som misbrugskonsulent i Frederikssund Kommune. Ved siden af træner han håndbolddrengene i Dalby Idrætsforening.

”Kim er et fantastisk positivt menneske, der tager ansvar og er klar til at kaste sig ud i udfordringerne med at stå i spidsen for den kommende valgkamp – det er jeg super glad for og meget tryg ved," siger Helle Løvgreen Mølvig.